Image
Top
Menu

Werkwijze

”Hé juf, ik heb niet aan tafel gewerkt vandaag en toch héél veel geleerd. Ik heb eigenlijk meer geleerd…”

werkwijze1

Leeromgeving

In een op maat gemaakte rijke leeromgeving (atelier) bieden we onze projecten aan. Tijdens de projecten is er uitgebreid aandacht voor het documenteren van het proces van de kinderen. Dit documenteren is een wezenlijk onderdeel van de werkwijze. De kinderen worden tijdens de projecten intensief gevolgd. Hun ideeën, gedachtenspinsels, hypotheses, theorieën en werkstukken worden zorgvuldig gedocumenteerd in woord en beeld.

De kinderen laten ons keer op keer zien waartoe zij in staat zijn, tot welke verrassende inzichten en ideeën zij kunnen komen, ze geven ons inzicht en inspiratie in hun eigen leerproces.

Exposities

De projecten worden centraal afgesloten door middel van een expositie / presentatie door en voor kinderen en volwassenen. Dit gebeurt meestal op een sociaal maatschappelijke locatie van betekenis.

Deze exposities roepen verwondering, herinnering, gevoel, fantasie en authenticiteit op waardoor nieuwsgierigheid en creativiteit worden geprikkeld. Op een speelse manier worden kinderen betrokken en gestimuleerd tot onderzoeken en volwassenen worden tot nadenken aangezet hoe op een andere wijze naar kinderen en de omgeving te kijken.

werkwijze2

werkwijze3

Kinderen de mogelijkheid bieden zich te ontplooien in plaats van zich te plooien.

CC educatie laat kinderen nieuwe invalshoeken zien en stelt vragen. Spelenderwijs worden de kinderen gestimuleerd om hun eigen ideeën en verbeelding uit te drukken. Dit geeft kinderen meer inzicht in zichzelf en de wereld om zich heen. De kinderen maken in de lessen kennis met basisvaardigheden, theorie en beeldelementen.er kan een koppeling gemaakt worden met een taalmethode of wereldoriëntatie. De gekozen thematiek loopt dan als rode draad door de lessen heen.